Publisert av: Bell4trix | oktober 14, 2008

Tøffe dager,

-Formen er ikke bra. To oktober på rad har jeg vært innlagt på sykehus, i år er jeg hjemme. Men formen er veldig dårlig. Jeg venter og vet det kommer bedre dager, jeg må bare være tålmodig. Tålmodighet er en dyd. En dyd jeg har en veldig lav prosent av.

 I tillegg har jeg vært uten pc. Den gamle bærbare er sendt tilbake pga feil. Igår fikk jeg endelig den nye. MEN den bråker. Vifta står på hele tiden. Nå er jeg dønn fortvila over det. Må ta kontakt å høre hva de sier, skal den være sånn må jeg bare bruke angreretten. Jeg MÅ ha en stille pc! Noen som har tips om stille pc`er, som gjerne er litt lette også, så skrik ut! (men ikke så høyt…uggen vet du!)🙂 Jeg har en Dell Inspiron 1525. og jeg tror det er vifta som er problemet. Anyone?

 Så da vet dere hvorfor det er stille fra denne kanten! Jeg kommer nok sterkere tilbake soon, baby soon!😀


Responses

  1. God bedring, jeg håper du føler deg bedre snart!

    Har hørt om mange som har problemer med at Dell-pc’er bråker, dessverre😦 Selv har jeg en som er stille, men søsteren min har samme modell, og hennes bråker.

    Har du forsøkt å bruke flashblock, adblock osv? Mindre for pc’en å laste, kanskje det kan hjelpe?

  2. Takk for kommentar, og ikke minst tips! De fleste jeg kjenner er fornøyd med Dell. Jeg også i grunn, selv om mine har vært feil med begge. Men liker ikke at det er store forskjeller på helt samme pc. Hvordan skal man da få kjøpt en stille. Da vet man jo ikke på forhånd…:P

    Kjedelig…Men skal teste de andre rådene dine!😀

    Takk! KleM

    PS: Hvilken Dell pc har du da?

  3. Vifta står på her også. Noe helt vanvittig! Skikkelig bråke-pc.

  4. Æsj da, dumme bråke pc! Min forrige pc var en skikkelig globetrotter, ser ut som denne følger i samme fotspor selv om -I hope not! Den skal iallefall inn å kikes på imorgen, da kommer reisefølget og «bring»er den til noen som skal studere den inngående.

    Jeg har sagt at jeg kommer til å benytte angreretten om den fortsetter å bråke etter «blåturen». Men jeg må si at den lille krabaten har sjarmert meg så jeg håper de fixer den slik at vi kan bli gode venner.

    Ellers aner jeg ikke hvilken pc jeg da skal kjøpe!😛

  5. Har og hørt at Dell er bråkemaskiner. Jeg bruker acer og den er stille som en mus, eneste er at noen av tastene er på tur av:/

    Håper du får mange fine oktobere i årene fremover uten sykehus og i bra form!

  6. Beklager at jeg svarer sent! Jeg har en XPS M1330, og har hatt den omkring et år. Jeg kjører ubuntu-linux, men har også brukt den med Windows Vista, uten bråk, og er i det hele tatt veldig fornøyd med min lille venn🙂 Søsteren min kjøpte samme modell i sommer, og hun hadde litt problemer med bråk, men det kan jo hende de har byttet ut noe av innmaten innimellom :S

  7. Sissel: Takk for tips! Men håper jo selvfølgelig at min nye fiiine pc skal være i orden når den kommer hjem igjen. Og det skal sies, min gamle Dell pc og min kjæres pc er muestille, så alle Dell pc`er er iallefall ikke bråkete!

    Kamikaze: Så på den pcn din også, men var redd den skulle bråke mer så turte ikke. Kan ikke noe om slike programmer i grunn, men du får gjerne komme på kaffe og tegne og forklare! hehe…:D Har foressten min kjære på blindern, og på matematikk faktisk. En liten verden altså….

  8. Nei, sant?! Wow🙂

    De programmene jeg snakker om er tilleggsprogrammer du kan legge til i Firefox, så jeg håper det er den du bruker🙂 Kan godt være at det fins lignende for IE, det vet jeg ikke. De kalles Add-ons, logisk nok.

    Hvis du har Firefox så går du inn i Edit, og velger Preferences. Nede til høyre fins en knapp der det står Manage Add-ons, som du trykker på. Der kan du finne en som heter Flashblock (den gjør at alle Flashobjekter, det vil si alle videoer og en masse grafikk, forvandles til knapper som du faktisk må trykke på for å se hva som fins der).

    Der kan du også finne Adblock Plus, som fjerner reklame. Det betyr at PC’en din ikke behøver å laste en masse mindre viktige ting, og hvis du har flaks at den bråker mindre. Hvis du synes de fjerner for mye kan du alltids gå inn i samme meny igjen og disable dem🙂

    Skulle gjerne kommet på en riktig kaffe og gjort det for deg, men sitter på andre siden av Kattegat…. håper du finner ut av det, eller av noe annet som får PCen til å holde tåta!

  9. min vifte bråker også, men det hjelper litt når jeg «bygger» opp litt under laptop`n, sånn at den får det litt luftigere under. Litt dårlig løsning med tanke på at det blir litt vinglete å bruke den…sukk…

    Håper formen din er på oppadgående!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

