Publisert av: Bell4trix | november 4, 2008

Livet, som det ikke ble..but its quite alright

Jeg skulle møte mannen i mitt liv, tidlig -så tidlig som mulig. Vi skulle være sjelevenner, gifte oss så snart vi hadde fylt 20. Jeg skulle være 2 eller 3 barns mamma innen jeg var 23 år. Jeg skulle være ferdigutdannet til noe fantastisk flott innen jeg var 25 år. Jeg skulle ha drømmehuset, drømmebilen, drømmesvigerfamilien. Jeg skulle ha hytte, og påsken skulle være ski på bena, varm kakao i sekken, små søte barneansikter som tittet på meg og visste at alt var bra. Jeg skulle ha karriere, og jeg skulle være supermamma….jeg skulle være superelsket av supermannen. osv osv osv….

Jeg er 26 år gammel, uføretrygdet. Jeg vet ikke hva jeg vil bli når jeg blir stor. Kanskje fører sykdommen meg på nye veier? Jeg har ingen barn -det skal jeg kanskje bare være glad for akkurat nå? Jeg HAR drømmemannen, han er slett ikke sånn som jeg drømte om da jeg var lita. Han er mye bedre! Jeg visste ikke hvilke egenskaper en mann burde ha. Jeg vet nå hva som er viktig for nettopp meg. Jeg vil beskrive ham som Snill, Ærlig, har god humor, Pålitelig, lojal, Imøtekommende, Inkluderende, Åpen, Fleksibel Og ufattelig vakker både utvendig og innvendig. Han ser meg, virkelig ser meg -på en måte få andre gjør! Kan man ønske mer?

Jeg har ikke drømmehuset, men det er på vei å ordne seg slik at jeg og drømmemannen får vårt første eide hjem sammen. Dette er spennende.  Det viser seg at drømmehjemmet kan ta mange former, det viktigste er at vi blir å trives med det vi ender opp med.

Tomas (En blogg du bare MÅ titte innom) har vært så søt å sende meg en pode eller ei pia med storken. Vi vet jo pr dags dato ikke hvor lang tid storken bruker på å komme fram, men satser på at den kommer til akkurat riktig tid. Tusen takk Tomas, ble litt rørt av det!🙂

Nå om dagen gleder jeg meg stort over de små ting. Jeg fikk en forsinket bursdagsgave i posten her om dagen, fra en av mine beste venninner. Det var et nydelig lite fotoalbum av alle oss jentene i forskjellige situasjoner. Så koselig! Godt man har verdens beste venner, og stadig treffer nye positive mennesker. Livet er godt, tross alt!🙂


Responses

  1. Lykke til med ny bolig!🙂

  2. Tank ju! Så snilt! Gleder meg som en unge….men tålmodighet ser det ut som jeg begynner på å bli fri for! Harrù litt å låne bort? :o)

  3. Alt ble kanskje ikke slik en så for seg. Det positive med det, er at virkeligheten kan overgå drømmene, bare på en annen måte.
    Altså…ingen drømmer om sykdom, men jeg prøver å tenke at det kunne vært verre ting.

    Og veien blir jo til mens man går.🙂
    Jeg blir glad av å lese slike poster som denne.
    Det er optimisme og glede til tross for.

    Lykke til med første steg av drømmeboligen.

  4. Livet er sjelden særlig forutsigbart. Så når det krøller seg til kan vi egentlig ikke gjøre annet enn å krølle oss sammen og kose oss med det.
    🙂

  5. Gratulere med ny drømmebolig. Det er jo første skritt nå mot det du hadde tenkt, bare forskyve alderen litt😉

  6. Grattis med bolig! Og hva skulle du brukt resten av livet til om du hadde lyktes med alle de plenane? Nei, du er akkurat passe i rute🙂

    Håper flytten går bra!

  7. Takk alle sammen! Ja, det er nok «litt» naivt at ting skulle bli som man så for seg. Men det går da bra likevel.

    Ja, må nok bare forskyve aldersperspektivet litt, så blir nok alt som wanted likevel, men kanskje ønskene er endret litt! :o)

    Jeg krøller meg bare sammen og tar det som det kommer, og koser meg på veien!

    Dere er noen goinger! Tusen takk for kommentarer! :o)

    Jeg må moderere meg selv litt, ser at jeg har uttalt meg litt krøkkete. Det jeg mente å få fram var at jeg så for meg hvordan jeg ville bo, men på hjemjakt ser jeg at det er mange alternativer, og at mange ting kan bli bra. Ikke helt i havn med bolig ennå. Men jeg sparer gratulasjonene deres om ny bolig til jeg får signert kjøpekontrakten på en! Da må jeg få inn et bilde av en sprettet champagne! :o)

    Skal innrømme at «vårt hjem» er en stor del av det som kverner i dette hodet om dagen….så ikke rart dere er forvirra! KleM til alle! :o)

  8. Ja, livet er godt, tross alt! Takk for at du minner på det. Ikke fordi jeg pleier å føle annerledes, men fordi det er viktig å huske på! Å sette pris på hverdagen.

    Klem til deg

  9. Når drømmen ikke blir som drømmen skulle bli, så får man drømme nytt. Gleder meg til den nye boligen deres er på plass, regner med heftige blogginnlegg fra flyttetiden🙂

  10. Det er skrevet mye klokt før meg så jeg kan ikke annet enn å slutte meg til det som er sagt. Kanskje ikke alt blir som man har trodd, ønsket eller tenkt, men likevel så ser man at livet kan gi mye for det. Kanskje er gleden enda større når målene blir nådd fremover også, fordi du har blitt mer obs på de små ting og fremskritt fordi du har hatt det mye kjipt. Jeg er helt sikker på at livet kommer til å by på mye spennende fremover bee4trix! Lykke til med alle stegene dere skal ta.
    Klem til deg

  11. Takk Valkyriana! :o)

    Linids, ja godt vi kan lage nye drømmer underveis, ellers hadde det blitt trasig! hehe…sinnablogging under flyttinga? hehe…Life is good! :o)

    Takk Tornerose!

    KleM til dere alle tre!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

