Publisert av: Bell4trix | november 5, 2008

20 (nokså) kjappe….Me Me ME!!!! :o)

Jeg har på en veldig ikke-Pushy måte blitt oppfordret av Sokken til å svare på denne lille remsa med spørsmål.Første gang og greier, så klart man hiver seg rundt!🙂

1.Din beste ferie noensinne var når og hvor?

Jeg har hatt en lei tendens til å ikke dra på ferie, i begynnelsen var det fordi vi hadde dårlig råd da jeg var lita. Så flytta mamma og pappa til Oslo (ikke gryta men Oslo for oss som aldri hadde vært sør for Bodø) og siden jeg insisterte på å bli igjen i Narvik så ble feriene mine lagt til Oslo. Så flytta jeg til Oslo, og ble syk. Så da ble det ikke ferie i det hele tatt! Har jo likevel kosa meg i feriene da, bare husker ikke akkurat nå noe veldig spesielt. Men det viktigste er jo familie, gode venner og grillmat!🙂

2.Hva er det mest romantiske noen har gjort for deg?

hmm…Jeg synes det er ganske så romantisk at min kjære fortsatt vil være sammen med meg og starte livet sammen med meg selv om jeg er så funksjonshemmet som jeg er. Han ser meg som få andre gjør, og hjelper meg å sette grenser og å avslutte ting i tide. Den første gaven jeg fikk fra ham var også veldig romantisk. Jeg fikk undertøy og Ole brumm sokker, og 2 hefter som han hadde laget på pcn og printet ut som inneholdt ting han skulle gjøre for meg, med små bokser ved siden av som jeg kunne krysse av. Massasje og matlaging og velge film osv…hehe…har aldri trengt det for vi har et veldig demokratisk forhold! -Gratulerer med seiern, foressten Obama! Så fikk jeg sagt det åsså!

3.Nevn en ting du skulle ønske du gjorde oftere.

Jeg skulle ønske alle mine nærmeste venner bodde nært meg, Og ikke hjemme i Narvik. Jeg elsker å være sosial, selv om det innebærer å ligge på sofaen med pute og teppe og bare være til. Og så har jeg kjempelyst å dra på spa! hehe….

4.Har du dyr? Hva?
Nei, kunne i grunn funnet på å skaffet meg katt, men min kjære er allergisk. Greit nok å slippe å finne noen som kan passe den, når jeg starter å ta igjen for alle feriene jeg mangler!🙂

5.Hva er dine topp 3 favorittfilmer?

Vanskelig! Liker veldig mange filmer, men klart, noen treffer bedre enn andre. Har nok mye med dagsform når filmen ble sett, livssituasjon og andre ting. Men får vel hive på tre og så redigere om jeg angrer…hehe..
(1) Forrest Gump
(2) Pay it forward
(3) Les Choristes

6.Nevn sist gang du hadde det helt fantastisk!

På søndag, da hadde vi besøk av broren min å dama hannes, jeg bor jo hjemme hos mappa og min kjære er her i helgene -vi hadde pinnekjøtt! *drømme drømme*

7.Favorittsnacks?

Jeg bytter mye, er sånn periodespiser. 3 måneder med en ting, å så kan jeg nesten ikke fordra det -men har funnet noe annet jeg bare MÅ ha! Akkurat nå går det i French fries, Hubba bubba Glop og Toffin. Og så er jeg Coca Coliker. Kan man av-vendes?

8.Hvor langt nord i Norge har du vært?

Jeg er jo nordfra da, så føles litt juks liksom, er ikke så langt imellom der oppe. Men jeg kan jo fortelle at jeg aldri har vært i Bergen feks, dèt står på ønskelista!

9.Er det noen du savner akkurat nå? Hvem?

Godjentene mine nordpå, og min kjære som er på universitetet og holder til i Oslo på hverdagene.

10.Favoritt vinteraktivitet?

Slalåm, Lage snøengler, gi et lite vink/boksen går osv. Men jeg liker også å ha på peis/gassovn, tenne stearinlys og drikke kakao under pleddet mitt.

11. Hvilken sang (om noen) beskriver deg best?

Beskrive å beskrive…?! Jeg er STOR U2 fan, men ser ikke ut til at det er det som slår ut når vennene mine tenker på meg. Jeg har alltid vært «psykologen» eller «mamman» i vennegjengen, den som lytter til problemer eller kommer med råd/hjelper til. (tror jeg da…det de sier…:p) Jeg har også alltid vært veldig opptatt av mellomenneskelige forhold. Og vært en sånn som absolutt ønsket å ha en mann å elske i livet og gode venner. Så av en eller annen grunn så har flere av venninnene mine sagt til meg at de ALLTID tenker på meg når de hører denne sangen.

12. Klarer du å spise 2 liter is på rappen?

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd, jeg hadde aldri trodd at JEG Skulle bli en sånn som vokste av seg det å kunne spise så mye som mulig med sukker i. Men jeg, kakemonsen og is-spisern, som til og med sykla til butikken sammen med bestevenninna med 2 skjeer i lomma, kjøpte en 2 liter og satt på butikktrappa å spiste, Jeg spiser nesten ikke is og kaker lengre. What? Har rett og slett ingen forklaring. Det bare er sånn….??? Så svaret er nok nei.

13. Hva ville du bli (yrke) da du var liten?

Politi, advokat, psykolog,statsminister -Jeg skulle ut å gjøre en forskjell, må vite!

14. Hva har du som startside på PCen?

Vg.no

15. Hvis du måtte velge ett spisested for resten av livet. Hvilket?

Åhh….Tricky! Jeg er også nøgd med egen og min kjære sin kokkelering, og ikke minst mamma sin, hun er superkokken. Men…og jeg hadde jo blitt fet seff, men svarer likevel Pinoccio på Majorstua, den er riktignok lagt ned (savner savner SAVNER!!!) men jeg fikk vel velge fritt?🙂

16. Hva er ditt livsmotto?

Her har jeg blanda og mixa litt etterhvert, jeg har det gyldne bud i bunnen. «Gjør mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg». Og så har jeg en blanding av «Over skyene er himmelen alltid blå», «Det er ikke hvordan man har det men hvordan man tar det», «Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere» Og «Jeg lærer så lenge jeg lever»

17. Når fikk du ditt første kyss?

Hmm…..Tja, i 4-5 klasse…jeg husker jeg var redd for å få Aids. (unge gutter i små nordnorske byer har jo ofte det, ikke sant?) Vi kyssa og så sa han «Du er så vakker når håret ditt blåser i vinden». What????

18. Hvis du ikke kunne bodd i Norge, hvilket land ville du valgt?

Rett fra hjertet nå: Italia, Ikke for at jeg vet noe om politikk eller andre ting som nok burde være viktig, men liker språket, klimaet og maten!

19. Det som irriterer deg mest i hele verden er…?

Hmm….i hele verden? hmm…jeg liker ikke likegyldige mennesker, eller personer som er bestevenner med deg når du er tilstede, men baksnakker deg så fort du går, eller personer som prøver å bli likt ved å ALLTID jatte med, de vil ikke mene noe eget for de vil bare bli likt, rævslikkere er kanskje ordet?

Ellers irriterer urettferidghet meg, det er ingenting som får meg så gira som det!

20. Nevn tre blogger du vil anbefale til andre!

Den var vanskelig du, det er så mange blogger jeg vil anbefale. Skal istede for å svare på denne prøve å få opp en bloggroll i nær framtid der jeg tar med alle. Ingen nevnt ingen glemt!🙂


Legg igjen en kommentar

Kategorier

